Loyalty Nedir ?

FİRMA VE MARKALAR İÇİN NEDEN ÖNEMLİDİR?

İÇERİĞİNDE NELER BARINDIRIR?

Loyalty kelime anlamı olarak sadakat ve bağlılık anlamındadır. Güçlü anlamı ile önemli bir etkiye sahip bir kavramdır. Bir kişiye, markaya, çalışılan işyerine vb. bir çok alanda karşımıza çıkar.

FİRMA VE MARKALAR İÇİN NEDEN ÖNEMLİDİR?

15 yıllık deneyimimiz gösteriyor ki yerli ve global firmalar Loyalty konusunda “Müşteri sadakat Projeleri” ni programlarına alıp yatırımlar yapıyor. Sadece satış odaklı yapılarda hayata geçirilmesi planlanan bu projeler günümüzde kurumsal yapılarda personel bağlılığı, memnuniyeti, akademiler üzerinden personel eğitimi ve bilinçli profesyonel tüketici oluşturmak için de kullanılıyor. Temel maksadı “Müşteri Sadakat Projeleri”’ ne dahil olan hedef kitle ile iyi bir iletişim kurmak, hedef kitleye verilen değeri ön plana çıkarmak, mevcut satışlarını koruyarak arttırmak ve kurulan bu iletişim ağı ile ödüllendirme yapmak. İletişimin kurulduğu alanlarda markalar verdikleri hizmet ve ürünleri hakkında hedef kitleden değerlendirmeleri alır ve alınan bilgileri işleyerek doğru ürün, doğru hizmet konularında kendini geliştirerek markasına değer katar.

İÇERİĞİNDE NELER BARINDIRIR?

“Müşteri Sadakat Projeleri” içerik olarak aşağıdaki hedef kitlelerin tamamında kullanılabilir;

Distribütör, Bayi, Alt Bayi, Profesyonel Tüketici, Son Tüketici, Satış Temsilcisi, Mavi Yaka, Beyaz Yaka

Günümüzde projelendirilen her müşteri sadakat programı özel yazılımlar, web, mobil, b2b, b2c, b2e, platformlar kullanılarak hayata geçiriliyor. Bu platformlar hedef kitle ile neredeyse anlık iletişim kurma olanağı sağlayarak satışları arttırmak, hedef kitleyi yönlendirmek, hedef kitlenin alışkanlıklarını analiz etmek için kullanılıyor. Hedef kitlenin ihtiyaçları tespit edilerek satış stratejileri geliştiriliyor.

SONUÇ?

  • Marka müşteri kaybını en aza indirgediği gibi sürekli yeni müşteri kazanarak satışlarını arttırır,
  • Hedef kitle ile sürekli iletişim kurduğu için kriz dönemlerinde bile ciro kaybı yaşamadan hayatına devam eder,
  • Hedef kitle ile sürekli iletişim kurduğu için verileri işler ve yönetilebilir CRM alt yapısına sahip olur,
  • Yeni ürün ve hizmet tanıtımını en etkin ve hızlı biçimde yapar,
  • Kendini geliştirir ve marka bilinirliğini arttırır,
  • Müşterilerini ve çalışanlarını mutlu ederek kendisi kazanır hedef kitlesine kazandırır “Kazan-Kazan”.